- POSTANOWIENIA
OGÓLNE
Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem
Sklepu internetowego www.dietyodkucharze.pl jest FOOD MANAGEMENT Artur
Obielecki Paweł Dzwonkowski S.C. wykonujący działalność gospodarczą pod firmą FOOD
MANAGEMENT Artur Obielecki Paweł Dzwonkowski S.C. wpisaną do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, adres rejestrowy:
ul. Kuszników 20 lok.2, 03-272 Warszawa, miejsce wykonywania działalności oraz
adres do doręczeń: ul. Kuszników 20 lok.2, 03-272 Warszawa, NIP: 5322084850,
REGON: 384145407, adres poczty elektronicznej (e-mail):
kontakt@dietyodkucharzy.pl, numer telefonu: +48 787 911 046, zwany dalej
„Administratorem” i będący jednocześnie „Usługodawcą”.
Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem
strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO.
Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej
Polityki Prywatności z dużej litery należy rozumieć zgodnie z ich definicją
zawartą w Regulaminie Sklepu internetowego www.dietyodkucharzy.pl.
- RODZAJ
PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH
CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Administrator przetwarza dane osobowe Usługobiorców Sklepu
www.dietyodkucharzy.pl w przypadku:
– rejestracji Konta w Sklepie, w celu utworzenia
indywidualnego konta i zarządzania tym Kontem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
b RODO (realizacja umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zgodnie z
Regulaminem Sklepu),
– składania zamówienia w Sklepie, w celu wykonania umowy
sprzedaży, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy sprzedaży).
RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH
W przypadku Konta Usługobiorca podaje:
– Imię i nazwisko,
– Adres,
– Adres e-mail.
W przypadku Zamówienia Usługobiorca podaje:
– Imię i nazwisko,
– Adres,
– Adres e-mail,
– Numer telefonu.
OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe Usługobiorców przechowywane są przez
Administratora:
– w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest
wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym
czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli
przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć,
a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej – trzy lata.
– w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda,
tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres
odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator
i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi
inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia
okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej –
trzy lata.
Podczas korzystania ze Sklepu mogą być pobierane dodatkowe
informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Usługobiorcy lub
zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas
dostępu, typ systemu operacyjnego.
Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji
handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu
marketingu bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z
dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172
ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tym
kierowanych w wyniku profilowania, o ile Usługobiorca wyraził stosowną zgodę.
Od Usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne,
w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub
innych czynnościach, podejmowanych w Sklepie. Podstawą prawną tego rodzaju
czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f
RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą
elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne.
Dane osobowe będą przetwarzane także w sposób
zautomatyzowany w formie profilowania, o ile Usługobiorca wyrazi na to zgodę na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Konsekwencją profilowania będzie
przypisanie danej osobie profilu w celu podejmowania dotyczących jej decyzji
bądź analizy lub przewidywania jej preferencji, zachowań i postaw.
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony
interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane
przez niego dane są:
– przetwarzane zgodnie z prawem,
– zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i
niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
– merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w
jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej
identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do
osiągnięcia celu przetwarzania.
- UDOSTĘPNIENIE
DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe Usługobiorców przekazywane są dostawcom usług,
z których korzysta Administrator przy prowadzeniu Sklepu. Dostawcy usług,
którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i
okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów
przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają
cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
Dane osobowe Usługobiorców są przechowywane wyłącznie na
terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
- PRAWO
KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści
swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia
przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo
do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Podstawy prawne żądania Usługobiorcy:
– Dostęp do danych – art. 15 RODO.
– Sprostowanie danych – art. 16 RODO.
– Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art.
17 RODO.
– Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.
– Przeniesienie danych – art. 20 RODO.
– Sprzeciw – art. 21 RODO.
– Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można
wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: kontakt@dietyodkucharzy.pl.
W sytuacji wystąpienia przez Usługobiorcę z uprawnieniem
wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego
spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego
otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub
liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca,
spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Usługobiorcę uprzednio w
terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu
oraz jego przyczynach.
W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych
narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- PLIKI
„COOKIES”
Strona Administratora używa plików „cookies”.
Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego
świadczenia usług na stronie internetowej Sklepu. W plikach „cookies” znajdują
się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają
one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony
internetowej.
W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”:
„sesyjne” oraz „stałe”.
„Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania
(opuszczenia strony).
„Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu
końcowym Usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub
do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę.
Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu
lepszego poznania sposobu interakcji Usługobiorców w zakresie zawartości
strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej
przez Usługobiorcę, typie strony, z jakiej Usługobiorca został przekierowany
oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Usługobiorcy na stronie internetowej.
Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych Usługobiorcy, lecz
służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki cookies w celu
zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi
analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc.
z siedzibą w USA).
Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu
plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej
przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików
„cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki
internetowej).
- WYCOFANIE
ZGODY NA PRZESYŁANIE TREŚCI MARKETINGOWYCH
Usługobiorca ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na
przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. W celu wycofania zgody
na przesyłanie treści marketingowych drogą elektroniczną, należy wysłać
wiadomość e-mail na adres: zgody@dietyodkucharzy.pl
Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Po
otrzymaniu żądania wycofania zgody, Administrator niezwłocznie przystąpi do
realizacji żądania, co może obejmować usunięcie danych osobowych lub ich
zanonimizowanie w zakresie niezbędnym do spełnienia żądania.
- POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne
zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń
oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane
przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę
nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz
zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne
zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych
osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności
stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa
polskiego.